Thursday, July 22, 2010

Real Athletic Meet in Virtual Space

最近很為自己的體重神傷,多少個晚上信誓旦旦翌晨要到海邊跑步?可恨行動力薄弱,然也幸虧不習慣為這些事兒發毒誓,否則我該腸穿肚爛了上百次了!今早上磅,再次為那死不回落的八磅咬牙切齒,打算上網找個本區的跑步會參加,偶然在討論區裡找到一個網上跑步比賽,二話不說登記了。以為我玩玩跑Online而已?還是「又」在看過就當做過?欸,我可是打算老老實實地用雙腿去跑比賽的!

都說互聯網很偉大,互聯網用家也很有創意,竟然想出成立讓不同地域人士一起參與運動的社區。

說的是這個JogNote網站,如果僅為計畫和記錄自己的workout routine,可選用「workout日記」、「體質管理」,也可按入「參加community」與user交換運動心得(瞎猜的!我根本沒按入過,呵呵呵~),想自我鞭撻的,更可按入「參加cup」和「參加event」,選擇參與賽事。我就是因為看到有討論區會員舉辦了一個跑步比賽,才sign up這個網站(和討論區)的。哀~好宅!


比賽時間日期規則任由發起的user自訂,以我參加的比賽為例,於8月1日起跑,為期一月,參賽者每兩日須最少跑一次。


每次跑完,到自己的personal page填寫資料,如日期、時間、距離等,比賽圖像便會自動更新,顯示賽況,如下圖。 這當然可以造假,但出得黎跑,大家講個信字啫!


由於我參加的比賽尚在報名階段,健兒們還仍在起點行行企企扮熱身。


誰是我?我為自己選了套黑track suit(這個天氣穿是熱了點~),還紮了個道姑髻,跟我平常的跑步look沒差多少。看圖理解,除了賽跑,還可以辦其他比賽。


參賽後,突然雄心萬丈,期待8月的比賽,我會像跑媽打馬拉蟲般全力以赴,還一定打真軍,不作假。嘩我假假地都係一個運動員黎架喎!

10 comments:

Anonymous said...

真係解釋得非常清楚,我現在明白晒啦!的確係有點宅,但能令人的起心肝做咁有益身心的事,也很好啊,努力!還有,你的跑步造型好靚! na

Anonymous said...

雖然我唔覺你多左8磅,但我相信你少左8磅會好覺!virtally全力支持你跑呢個virtual比賽!

Anonymous said...

best registry cleaner , A utility program that tests the Pc registry and appears for old and invalid items.
Programs generally create Registry entries for temporary data and pointers along with other files, but in no way erase them. Additionally, http://www.registry1000.com/2010/05/09/best-registry-cleaner/ , [url=best registry cleaner]http://www.registry1000.com/2010/05/09/best-registry-cleaner/[/url] if files are by hand deleted through the user.
Registry entries may point to files that do not exist. A Registry software can ahtvniwxnjnjnjnnjaw engage in a arrangement of system programs or a stand-alone, best registry cleaner software

Anonymous said...

Thank you, that was extremely valuable and interesting...I will be back again to read more on this topic.

Anonymous said...

Thanks for sharing this link, but unfortunately it seems to be offline... Does anybody have a mirror or another source? Please reply to my post if you do!

I would appreciate if a staff member here at sofating.blogspot.com could post it.

Thanks,
Jules

Anonymous said...

Thanks for sharing the link, but unfortunately it seems to be offline... Does anybody have a mirror or another source? Please answer to my post if you do!

I would appreciate if a staff member here at sofating.blogspot.com could post it.

Thanks,
Jack

Anonymous said...

Have you considered the fact that this might work another way? I am wondering if anyone else has come across something
exactly the same in the past? Let me know your thoughts...

Anonymous said...

Joyclelokwoon
[URL=http://moon.cs.uh.edu/trac/WiserAnalyzer/ticket/16648]looking for love[/URL]
Etheseada

Anonymous said...

Hello,

This is a message for the webmaster/admin here at sofating.blogspot.com.

Can I use part of the information from your post above if I provide a link back to this site?

Thanks,
Oliver

Anonymous said...

Hi,

Thanks for sharing this link - but unfortunately it seems to be not working? Does anybody here at sofating.blogspot.com have a mirror or another source?


Thanks,
William